Az én yorki kutyusaim, játék közben :)2007

Magamról

Hungary
Gyerekkorom óta vannak kutyáim, egy kis keverék tacskó volt az első kutyám. Aztán még sok fajta került meg nálam, volt, amit vettem, volt, amit befogadtam. Aztán ezelőtt 12 éve, hozzám került egy 7 éves Yorki. Akkor még nem sokat tudtam erről a fajtáról, sőt azt sem tudtam milyen idős korig, lehet fialtatni. Szóval tudatlanságomból adódóan befedeztettem Lizikét. Még ennyi idősen is megajándékozott 3 kiskutyával minket. Egy kisfiúval és kettő lánnyal. Járatlanságomat ki akarták használni a kiskutyavevők és nagyon potom pénzért, próbálták megvenni. De én nem adtam, mert éreztem itt valami, nem stimmel. Meg maradt a két szuka a fiút sajnos elvesztettük, mert az akkori skót juhászunk sajnos oda kapott neki és hiába szaladtunk az orvoshoz vele, nem tudta megmenteni. Szóval a két szukával kezdtem el a tenyésztést,és egy rossz emlékkel a fiúcskáról. Nem hiszem ,hogy a lényeg ,kinek milyen kennel neve van,inkább a kutya szeretete az ami hajtja az embert egy genetikai állomány megőrzésére. Azért nekem is van, MÁRTAGYÖNGYE KENNEL,ha ne adj isten érdekel valakit.

A két yorki kan együtt.

A két yorki kan együtt.

2008. július 15., kedd

Kiskutyák születtek ,folyt köv.


Üdv, hogy utolérjem magam, nem írok régi eseményekről, csak a közel múltról.

Lassan három hete lesz, hogy az első Yorki megfial –császárral- /Pötyi/, bár ő volt kiírva a három szukából másodiknak, de ilyen ez a kutyatenyésztés.
Mivel a kutyák az első fedeztetéshez képest már 59 naposan életképes utódokat hozhatnak a világra (egészen 68napig) ezért, mihelyt betöltötte a 4 befedeztetett kutyám közül az első, az 59 napot, állandó megfigyelést igényelt, éjjel, nappal.

Szóval, mire Pötyi megfialt már igencsak fáradt voltam, a folytonos éjszakai megfigyelés miatt és még hol van a másik három szuka.
Császár…... Ó-ó, az nem olyan vészes, már ha az ember tudja, hogy ettől és ettől a kutyától, csak császárral lesznek meg a kölykök. Ha az első fialása a kutyának, akkor minden benne van a pakliba .

Nos én tudtam ,hogy Pötyike csak császárral tud szülni mert túl szűk a szülőútja(előző fialásnál derült fény erre ) és nagy odafigyelést igényelt ,hogy ne előbb, ne később vigyem az állatorvoshoz (ez a művelet még éjjel 2-3 órakor a leg-'királyibb')mint ahogy az szükséges.
Hál Istennek, Pötyi ezt a műveletet most nappalra időzítette, de a folyamatos hisztin kívül semmi a világon nem utalt a megkezdett fialásra, nem nyomott, nem lihegett, nem kapart.

No ilyenkor kell elővenni az embernek a sok tapasztalatát, hogy vigyem a dokihoz vagy ne, megkezdődött a szülés vagy csak hiszti, én úgy döntöttem megyünk az orvoshoz a kiskutyák már a legutolsó fedeztetéshez képest is 60 naposak voltak a pociba, úgyhogy rosszat nem teszek.
Az állatorvos éppen gipszelte egy kutya lábát, mi kivártuk a sorunkat, szépen.
Mire fölkerült a műtőasztalra, teljesen megnyugodott (aggódtam is, hogy lehet én értékeltem túl a helyzetet).

A műtét közepénél kiszólt a doki, jó hogy jöttünk, mert alig tudta vissza húzni az első kiskutyát a szülőútból és reméli a cibálás, ellenére megmarad.
Három picur volt benne, 1 kislány és két fiúcska, nagyon sokára tértek magukhoz, pedig szakadatlan dörzsöltük őket.

Jól sült' el az első fialás, jól sikerült a műtét szoptak a kiskutyák és lassan Pötyike is magához tért.
Ma lettek először kiféregtelenítve és már kivan nyila a kis szemük!

Folyt köv.....


Nincsenek megjegyzések: