Az én yorki kutyusaim, játék közben :)2007

Magamról

Hungary
Gyerekkorom óta vannak kutyáim, egy kis keverék tacskó volt az első kutyám. Aztán még sok fajta került meg nálam, volt, amit vettem, volt, amit befogadtam. Aztán ezelőtt 12 éve, hozzám került egy 7 éves Yorki. Akkor még nem sokat tudtam erről a fajtáról, sőt azt sem tudtam milyen idős korig, lehet fialtatni. Szóval tudatlanságomból adódóan befedeztettem Lizikét. Még ennyi idősen is megajándékozott 3 kiskutyával minket. Egy kisfiúval és kettő lánnyal. Járatlanságomat ki akarták használni a kiskutyavevők és nagyon potom pénzért, próbálták megvenni. De én nem adtam, mert éreztem itt valami, nem stimmel. Meg maradt a két szuka a fiút sajnos elvesztettük, mert az akkori skót juhászunk sajnos oda kapott neki és hiába szaladtunk az orvoshoz vele, nem tudta megmenteni. Szóval a két szukával kezdtem el a tenyésztést,és egy rossz emlékkel a fiúcskáról. Nem hiszem ,hogy a lényeg ,kinek milyen kennel neve van,inkább a kutya szeretete az ami hajtja az embert egy genetikai állomány megőrzésére. Azért nekem is van, MÁRTAGYÖNGYE KENNEL,ha ne adj isten érdekel valakit.

A két yorki kan együtt.

A két yorki kan együtt.

2008. július 20., vasárnap

Fialtatás. II folyt köv...


Folytatom a fialtatás témakörét, mert erről még van jó sztorim.


Szóval másodikként Tinike fialt meg, ő is könyörületes volt hozzám és már délután megkezdte a fialást július 1-én. Tudtam ill. mertem remélni, az előző tapasztalatok alapján vele kapcsolatban, hogy nála nem igen lesz fennakadás a fialás során, tehát sima ügy lesz és, tényleg ahogy az a nagy könyvben meg van írva, elkezdett kaparni fialás előtt kb. 1-1. 5 órával, intenzíven lihegett.

Nem is sokkal az előkészületeihez képest meg lett az első kölyök, segítettem neki kibontani a burkot, elvágtam a köldökzsinórt (ö maga is meg tudja ezt tenni, de jobb a békesség, azért nem szeretnék elveszteni 1 kölyköt sem, mert ne agy isten, nem tudja idejében kiszakítani a burkot és megfullad a picur).

Kitakarítottam a száját és az orrát a kicsinek. Ez a művelet avatatlan szemnek kissé durvának tűnhet. A picit befogjuk nagyon biztosan két tenyerünk közzé úgy, hogy csak a feje legyen kint (anélkül hogy önkéntelenül mozogni tudjon a fej). Lefelé, mint egy teregetni való ruhát megrázzuk, ezzel a mozdulattal kijön az orrából a kicsinek az esetlegesen benne levő akadály.

Jól megdörzsöltem egy tiszta ronggyal, szinte teljesen fölszárítom, de ezt mind az anyja előtt, hogy ne izguljon, hol a kicsi. Végül ellenőriztem a szájpadlását (nyitott szájpadlás miatt), hogy egészséges, mindene meg van-e. Aztán szépen oda raktam az anya fejéhez, hogy a gongjaira bízzam. Körülbelül 30-40 percenként születtek meg egymás után a kicsik, semmilyen különösebb esemény nélkül.

Végeredmény 4 kis egészséges yorki, egy lány és három fiú. Kedden töltik 22.-én a három hetet, de már kibóklászik egy-egy pici a mama után, persze vissza nem tud menni így a vissza utat az én, vagy a lányom segítségével teszi meg ,miután úgy visít, mint egy kismalac.(képeket később teszek fől róluk)

Nincsenek megjegyzések: